MAKÜ'YE
HOŞGELDİN

MAKÜ

MAKÜ'YE
HOŞGELDİNİZ

Değerli Öğrencim;

Büyük MAKÜ ailesine hoş geldin.

Hem mesleki hem de sosyal gelişimin adına çok doğru bir karar verdiğini belirtmek isterim. Özünde; uygulamalı eğitime, sosyal gelişime, kariyer yönetimine önem veren bir üniversiteye geliyorsun.

Yeni hayatında kariyerini beraber şekillendireceğiz. Genç ve enerji dolu akademik kadromuz da heyecan ve özlemle seni bekliyor. Ayrıca Türkiye’nin en huzurlu illerinden birine geliyorsun. Bu açıdan da çok şanslı olduğunu belirtmek isterim.

Bu sayfada merak ettiğin soruların cevaplarını bulabilirsin. Kendine çok iyi bak. En kısa zamanda görüşmek üzere.

Prof. Dr. Hüseyin DALGAR
Rektör

Sorular ve Cevaplar

Elektronik Kayıt yapmayı tercih eden öğrencilerimiz e-devlet sisteminden 28-30 Ağustos 2023 tarihleri arasında https://turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bölümünden ‘Üniversite E-Kayıt’ seçeneğini tıklayarak elektronik kayıt işlemlerini yapabilirler. Üniversitemize şahsen başvurarak kayıtlarını yaptırmak isteyen öğrenciler 28 Ağustos-1 Eylül 2023  tarihlerinde üniversitemizde kazanmış oldukları birimlere şahsen başvurarak kayıt işlemlerini yapabileceklerdir.

1. E-kayıt işlemlerinin aşamaları nelerdir?

Değerli öğrencimiz, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) yapılan yerleştirmeler sonucunda Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesini (MAKÜ) tercih edip kayıt hakkı kazanmış bulunmaktasınız. E-kayıt işlemleri için TIKLAYINIZ.

2. E-kayıt yaptım, sistemde kaydım gözüküyor mu?

E-kayıt işlemini tamamladığınızda MAKÜ Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ‘ne bilgileriniz kaydedilecektir. Sistemi kapatıp tekrar e-devlet sistemine giriş yaparak “Kayıt Sorgulama Linki”’nden kaydınızı kontrol ediniz. Kaydınızı tamamladığınızda sistem size kaydınızın alındığına dair SMS gönderecektir.

3. E-kayıt yaparken istenen belgeler nelerdir?

E-kayıt işlemini sistem üzerinden yapılacağından sizlerden herhangi bir belge istenmeyecektir.

4. Belirlenen tarihlerde E-kayıt yapamadım. Yüzyüze kaydımı annem/babam/yakınım yapabilir mi?

Değerli arkadaşım, üniversite kaydınızı şahsen yapmanız gerekmektedir. Kayda gelemeyeceğiniz bir durumunuz varsa noterden onaylı vekil tayin edebilirsiniz. Vekiliniz sizin adınıza kayıt işlemlerini yapabilecektir.

5. Mazeretim nedeniyle kayıt tarihlerini kaçırdım. Ne yapmalıyım?

Üniversitemize kayıt işlemlerini belirlenen tarih aralıklarında yapmamışsanız; Kayıt tarihlerinin bitiş tarihi olan 1 Eylül 2023 tarihinden itibaren 3 (üç) hafta içerisinde üniversitemizde yerleştiğiniz Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu’na mazeretinizi bildirerek başvuru yapabilirsiniz. Kazandığınız birim'e yapılan mazeret başvuruları birim yönetim kurulunca değerlendirilip rektörlük tarafından uygun görüldüğünde, mazereti kabul edilen aday öğrencilerimizin kaydı yapılabilecektir. 3. (üçüncü) haftanın son günü mesai bitiminden sonra başvuru yapan üniversitemizi yeni kazanan öğrencilerimizin kaydı yapılamayacaktır.

6. Liseyi bitirme aşamasındayım/mezun değilim. Üniversitenizi kazandım kayıt yapabilir miyim?

Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 29 Aralık 2023 Cuma günü mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2024 Çarşamba günü mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

7. Önlisans/lisans mezun aşamasındayım. Üniversitenizi kazandım kayıt yapabilir miyim?

Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 29 Aralık 2023 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2024 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

8. Yükseköğretim kurumunda kayıtlıyım. Tekrar sınava girip başka bir bölüm kazandım. Aynı anda iki bölüm okuyabilir miyim?

Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına devam edilemez. Biri önlisans ve diğeri lisans bölümü olmak kaydıyla, eğitime aynı anda devam edebilirsiniz.

9. E-kayıt yaparken hazırlık sınıfı bilgilerimi yanlış girmişim nasıl düzeltebilirim?

E-kayıt işlemi yaparken hazırlık sınıfı ile ilgili bilgilerinizi hatalı girdiğinizde kaydınızı yaptırdığınız Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu öğrenci işlerine dilekçe yazarak, gerekli bilgilerin düzeltilmesini talep edebilirsiniz.

10. E-kayıt işlemlerimi bitirdikten sonra başka yapmam gereken işlemler nelerdir?

Artık MAKÜ öğrencisi oldunuz. Üniversitemiz WEB sayfasında yer alan akademik takvimde ilgili eğitim öğretim yılına ait yapılacak tüm işlemler tarih sırasına göre belirlenmiştir. Öğrenci bilgileriniz ile Akademik Takvimde belirlenen tarihlerde Öğrenci Bilgi Sistemi’ne giriş yaparak ders seçiminizi yapabilirsiniz.

11. Üniversiteye öğrenci katkı payı ödeyecek miyim?

Cumhurbaşkanlığı Kararı gereğince; Yeni kayıt yaptıracak olan birinci öğretim öğrencilerimiz herhangi bir ücret ödemeyeceklerdir. İkinci öğretim programlarına kayıt yaptıracak öğrencilerimiz öğrenim ücreti ödeyeceklerdir. Aşağıdaki tabloda birimler bazında ödenecek öğrenim ücretleri yer almaktadır. 2023-2024 ÖĞRETİM YILI ÖĞRENİM ÜCRETLERİ İÇİN TIKLAYINIZ.
(Harç ücretleri ektedir.)

12. Öğrenci katkı payını/öğrenim ücretini nasıl ödeyeceğim?

Öğrenim katkı paylarınızı, öğrenci numaranızı belirterek Türkiye’nin herhangi bir yerindeki Vakıfbank Şubeleri, bankamatik veya internet bankacılığı üzerinden ödeyebilirsiniz.

13. Eğitim Öğretim konularında nereden bilgi alabilirim?

Siz öğrencilerimizi ilgilendiren, eğitim-öğretim, kayıt dondurma, öğrenci kayıtları, sınav ve değerlendirme, izin, kayıt silme ve diploma, akademik danışmanlık işlemlerine ilişkin esasları, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nden inceleyebilirsiniz.

14. Üniversitede yerleştiğim bölüm/program hakkında nerenden bilgi alabilirim?

Yerleştiğiniz Fakülte/Yüksekokul/meslek Yüksekokulu’nun web sayfasından bilgi alabilir ayrıca kayıt yaptırdığınız okulunuzun e-posta adresine sorularınızı iletebilirsiniz.

15. MAKÜ SOSYAL nedir? Nasıl kayıt olurum?

MAKÜ SOSYAL Uygulaması, diğer Makü’lü öğrencileri görebileceğiniz onlarla mesajlaşabileceğiniz MAKÜ SOSYAL uygulaması ile duyurulardan, etkinliklere, haberlerden, kütüphaneye, yemek listelerinden, sınav sonuçlarına kadar MAKÜ hakkında pek çok bilgiye ulaşılabilen, yapılan etkinliklere katılıp puanlar toplayarak, ödüller kazanabilmek için geliştirilmiş bir mobil uygulamadır. Tüm MAKÜ öğrencileri bu uygulamayı kullanabilmektedir. https://sosyal.mehmetakif.edu.tr/ linkini tıklayarak ulaşabilirsiniz.

16. Üniversite e-posta hesabımı nasıl açabilirim?

MAKÜ öğrencilerimize yapılacak duyuruların sizlere e-posta aracılığı ile ulaşabilmesi için MAKÜ tarafından sizlere sağlanan e-posta adreslerinizi (ÖğrenciNo@ogr.mehmetakif.edu.tr) Bilgi İşlem Daire Başkanlığı web sayfamızdan alabilirsiniz. E-posta adresinizi almak için tıklayınız.

17. Nerede kalacağım? Kampüslerinizde yurt var mı?

Burdur merkez (il merkezi ve kampüs içinde), Bucak ve Gölhisar ilçelerimizde Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumuna ait yurtlar mevcuttur. Ayrıca kent ve ilçe merkezlerinde çok sayıda özel yurt ve apart bulunmaktadır.

18. Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu ile nasıl iletişim kurabilirim?

Yerleşmiş olduğunuz birimin e-posta adresinden ulaşabilirsiniz. İletişim bilgileri için TIKLAYINIZ.